Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencinin uluslararası pazarlamanın temel unsurlarını, uluslararası pazar seçimini, pazara giriş stratejilerini, ihracat ve ithalat işlemlerinin nasıl yürütüldüğünü anlayabileceği şekilde dizayn edilmiştir. Sözü edilen alanlarda bilgilenmenin yanı sıra ilgili mevzuat ve yasal düzenlemeler de anlatılmaktadır. Tüm bu bilgiler ışığında bir ürünün ihracat aşamalarını içeren bir proje yaptırılmaktadır.
Dersin İçeriği:
Uluslararası Pazarlamadaki temel kavramlar, hedef pazarın seçimi, hedef pazara girişte ürünün fiyat, dağıtım ve tanıtım kararlarının belirlenmesi, , Uluslararası Ticaret Odalarının yayımladığı teslim şekilleri (INCOTERM 2010), ilgili yükleme ve finansman dökümanlarının incelenmesi, ihracat çeşitleri, ihracat ve ithalat işlemlerinin aşamaları, devletin sağladığı ihracat teşvikleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar